OŠ Stanka Vraza Ormož je vključena v razvojno nalogo Zavoda Republike Slovenije za šolstvo Vključujoča šola – vključujoči fizični prostor, ki je triletni projekt (od šol. leta 2023-24 do šol. leta 2025-26). Aktivnosti in cilji razvojne naloge so smiselna nadgradnja prejšnje razvojne naloge ZRSŠ Učna okolja 21. stoletja.
V razvojni nalogi delo poteka preko medsebojnega povezovanja strokovnih delavcev pri skupnem razvijanju pedagoške prakse, usklajene z individualnimi potrebami in zmožnostmi otroka oz. učenca, ki temelji na formativnem spremljanju ter spodbuja optimalen razvoj posameznika.
Pri nalogi je poudarek na:
- ustvarjanju inkluzivne šole,
- varnega in spodbudnega učnega prostora in
- na spreminjanju fizičnega, socialnega ter didaktičnega okolja.
Naloga pod drobnogled postavlja načela vključujoče šole, ki so:
- učenec je v središču (glas učenca je slišan),
- socialna narava učenja,
- čustva imajo ključno vlogo pri učenju,
- prepoznavanje individualnih razlik,
- ustrezna zahtevnost za vse učence,
- spremljanje v podporo učenju in
- izgrajevanje horizontalnih povezav.
Učenec v vključujoči šoli rad prihaja k pouku, je radoveden, išče izzive, si upa, predlaga svoje načine učenja, postavlja vprašanja, se dobro počuti, je zavzet, v učenju vidi smisel ter prevzema odgovornost.